Playa del Ingles

Samlingar i Playa del Inglés    2023: Säsongen avslutas 13/4

I Playa del Inglés, som är känd för sin långa sandstrand och utmärkande sandöken, har vi våra samlingar i Templo Ecuménico som är unik både i tanke och utformning. Här samlas kyrkor från flera europeiska länder till Gudstjänster och här ges även konserter.

Det varma inbjudande kyrkfönstret och den ovanliga arkitekturen har lockat många turister att ta sig en närmare titt på denna vackra kyrka. I Templo Ecuménico har vi en samling på svenska och en på engelska, då Europa får möjlighet att komma och lyssna till Evangelium.

Templo Ecuménico  Adress: Avenida de Italia s/n (har inget gatunummer), Playa del Inglés. Ligger bredvid Kasbah shoppingcenter.

PÅSKENS MÖTEN:

Onsdag 5 april kl 19.30  Korsets budskap

Lördag/Påskafton 8 april   kl 18.00 The Gospel&Hymns of the cross (internationell)

Söndag/Påskdagen 9 april kl 20.00  Uppståndelsens budskap